sobota 25. srpna 2012

Croatia memories

Co a jak v Chorvatsku? Nebaví mě válení se na pláži. Za tu dobu jsem si přečetla ELLE a Věra Čáslavská - život na Olympu. Skvělá knížka. O mojí oblíbené gymnastice i politice a hrozným věcem, kterým byla Věra vystavena. Chorvatsko je... zvláštní. Nikde nevidíte nic než šutry, olivovníky a fíky. Chorvati jsou pohostinní. Pan domácí v našem apartmánu nám jako první věc dal ochutnat fíky. Máš plné ruce? Nevadí, otevři pusu. Jeden den nám ugriloval ryby. Spoustu ryb, který jsme jedli ještě další den. Jeho paní nám udělala domácí hranolky a zeleninový salát, pořád nám nosila chlazené pití a její muž nám zase donekonečna naléval jeho víno a pálenky všech možných druhů. Citrnovoá, višňová a kdoví ještě jaká. 
Byla jsem poprvé v Bosně a Hercegovině. Zaostalej státeček, kde není jediný dům dostavěný. Kromě těch v Medugorji. Ta podle mě živí celou Bosnu. I Hercegovinu.
A jak mi bylo, když jsem se z 0 m.n.m během pár hodin dostala do více jak 1700 m.n.m? No.. stejně. Jenom mi teda nebylo moc dobře ze serpentin, kde se nevešly dvě auta. Alespoň tam byly svodidla, v textu, co jsem o tom četla, žádný nebyly a pod námi měl být jen sráz. 
No a pak jsem se taky potápěla. A nejlepší bylo auto.

What about Croatia? I don't like just lying on a beach. I have read new ELLE and Věra Čáslavská - život na Olympu. Great book. Not just about my favourite gymnastics but about politics and Věra's hard life. Croatia is... strange. You see nothing but rocks, olive trees and fig trees. Croatians are very hospitable. Man of the house gives us fig as a first thing. You have full arms? Never mind, just open your mouth. One day he grilled fishes for us. A lot of fishes. His wife did for us french fries and a salad and gives us a lot of cold drinks. He gives us a lot of wine and various types of brandy. Lemon, cherry and I can't remember what else. 
I have visited Bosna and Hercegovina for the first time. Very backward state. There is any house fully build. Except that in Medugorje. According to me, it's everything for Bosna. And Hercegovina.
And how did I feel when I get from 0 metres above the sea to more than 1700 m.a.s? I felt the same way.. I was just a little bit dizzy because of the hairpin bends. There was no space left for second car. Fortunately, there were crash barriers. I have read there are no crash barriers and I was a little bit scared.
And I loved diving in the sea. It was just great! So as the car.















2 komentáře:

  1. Krása :) Ty serpentiny bych asi nepřežila... Ale výhled nádherný.

    To já jsem v Chorvatsku věčně seděla na stromě a jedla fíky :D A potápěla se pro ježky!

    OdpovědětVymazat
  2. tak to je fajn, že sis to užila :-) taky bych chtěla k moři :-( letos jsem nebyla

    OdpovědětVymazat