neděle 24. března 2013

Věra 68

Možná jsem to jenom já, ale možná to tak mají i ostatní lidi. Mým idolem není žádný zpěvák nebo zpěvačka, nýbrž skvělá sportovkyně. Totiž, abyste rozumněli. Od svých 3 let dělám gymnastiku a tento sport stále miluji. I když mi to nejde tolik, jako dříve, stále se snažím a stále ráda chodím na tréninky.
Paní Věra Čáslavská, sedminásobná olympijská vítězka, byla vždy v mém povědomí, ale začala jsem se o ni opravdu zajímat až před necelým rokem, kdy oslavila své 70. narozeniny a vyšel její životopis - Život na Olympu a film Věra 68. Film jsem v kinech bohužel propásla, avšak knihu jsem přečetla loni v létě snad jedním dechem. 

Když jsem začátkem tohoto týden vybírala, na co půjdeme do kina v rámci festivalu Jeden svět, až na druhý pokus jsem si všima, že se bude vysílat i film Věra 68. A co víc, že po promítání bude probíhat debata s Olgou Sommerovou i Věrou Čáslavskou! Lísky byly v mžiku doma a v sobotu před šestou už jsme byli v kině Art celý natěšení na promítání. Paní Čáslavská se potulovala po kině a povídala si s náhodnými lidmi. Nevím, co se mi stalo, ale při vcházení do sálu jsme ji pozdravili a já se odhodlala požádat ji o podpis do sv knihy. S radostí se mi podepsala a ještě se mnou prohodila pár slov! 

Film byl naprosto úžasný, nejdenou jsem měla slzy v očích. I když jsem celý příběh znala z knížky, záběry na její perfektní gymnastiku i to, že ve svých 70 letech je schopna z fleku předvést šňůru, mě doslova dojímalo. Po filmu se uskutečnila očekávaná debata. Paní Věra i Olga jsou obě neskutečně sympatické dámy, plné elánu a humoru. Dokonce i já, naprostá stydlivka, jsem se dokázala paní Věry zeptat na její názro na současnou českou gymnastickou scénu. Po skončení debaty si obě dámy zasloužily potlesk ve stoje. Ačkoliv jsem zarytým odpůrcem takzavných standing ovations, i já jsem si stoupla a tleskala. Komu jinýmu, když už ne jí? 

U východu ze sálu se utvořil dav lidí, kteří si s paní Věrou chtěli osobně promluvit a poblahopřát jí k jejím úspěchům. Zase naprosto nečekaně, i já se prodrala téměř jako první a vyjádřila jsem jí svůj obdiv i s pusou na tvář. To stejné udělal poté i přítel. A celý večer jsem oba voněli od jejího pudru a přišlo nám to strašně vtipný. 

A to byl příběh o tom, jak jsem potkala ženu, která podle mě zosobňuje sílu a vytrvalost a neskutečné odhodlání. Zezačátku pro ni síla symbolizovala medaile na olympiádě a obdiv celého světa, v druhé polovině jejího života pak vyrovnání se s neskutečnou nespravedlností a vůbec schopnost postavit se po 13 letech dlouhýh depresí zpět na nohy a tím říct celému světu "Dokázala jsem to znovu."

A tak jsem potkala ženu, kterou budu navždycky obdivovat.


I would love you to see the video below my pictures. Yesterday, I met this woman, my hero, and I admire her! Please, find something about Vera Caslavska and let me know, if you know her and what do you think :)



Milé Michaele ze srdce věnuje Věra Čáslavská. Brno 2013

Dedicated from heart to Michaela, Vera Caslavska. Brno 2013


A co vy? Kdo je váš idol, vzor, hrdina?

And what about you? Who is your idol or hero?

10 komentářů:

  1. Je hezký mít nějakého idola, pokud se to nebere nějak moc vážně:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ráda se koukám na dokumenty o ní:)
    Já žádného idola nemám,abych se přiznala:)

    OdpovědětVymazat
  3. thank you so much! glad you like it! :)

    x viktoria


    viktoriadimitrova.com

    OdpovědětVymazat
  4. such an interesting post!
    thanks for visit!

    ♥ Margherita ♥

    Frivolezze Provinciali

    OdpovědětVymazat
  5. I love it, do you want to follow each other?

    Nice blog between, i really like it :)

    Here are my pages:
    http://fashion--gets-fierce.blogspot.pt/
    http://www.facebook.com/fashiongetsfiercee

    OdpovědětVymazat
  6. cute blog :)
    what about following each other?
    let me know :)
    xx
    veronica

    OdpovědětVymazat
  7. tomu sa hovori silna zena! ja nemam ani svoj idol, skor sa snazim robit veci najlepsie ako viem, a to ma pohana dopredu :)

    Inak ak hladas nejaky super kremik na teraz tip tu:
    http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/03/doliva-pletovy-krem.html

    OdpovědětVymazat
  8. Jeeee, nemuzu uverit, ze jsi ji potkala osobne! Veru naprosto miluji, za jeji olympijske vykony (sama jsem delala gymnastiku) a za jeji zivotni pribeh, je proste uzasna =)

    TIGERHEART

    OdpovědětVymazat